2012年12月6日 星期四

Justin Bieber - Beauty And A Beat ft. Nicki Minaj (美女與節奏) 英中歌詞翻譯

Justin Bieber - Beauty And A Beat(feat. Nicki Minaj)
小賈斯汀 - 美女與節奏 (與妮琪米娜合唱)
翻譯by兩光星

Yeah,
Young Money,
Nicki Minaj,
Justin

Show you off, tonight I wanna show you off (eh eh eh)
今晚,我想把你帶出去炫耀一下

What you got, a billion could've never bought (eh eh eh)
你擁有的,十億也買不到

We gonna party like it's 3012 tonight
今晚我們要狂歡的像現在是西元3012年

I wanna show you all the finer things in life
我想讓你看看生命裡所有的美好事物

So just forget about the world, be young tonight
所以忘了這個世界,今夜就享受青春吧

I'm coming for ya, I'm coming for ya
我正向你走去、向你走去

Cause all I need
因為,我只需要

Is a beauty and a beat
一位美女和一個節奏

Who can make my life complete
可以完整我的生命的那個人

It's all about you,
你就是焦點

When the music makes you move
當你隨音樂舞動

Baby do it like you do
寶貝,用你的風格

Cause…
因為


[Beat break]

Body rock, girl, I can feel your body rock (eh eh eh)
女孩,我感覺得到你的身體搖擺

Take a bow, you on the hottest ticket now (eh eh eh)
向觀眾們鞠躬吧,你是炙手可熱的當紅明星

We gonna party like it's 3012 tonight
今晚我們要狂歡的像現在是西元3012年

I wanna show you all the finer things in life
我想讓你看看生命裡所有的美好事物

So just forget about the world, be young tonight
所以忘了這個世界,今夜就享受青春吧

I'm coming for ya, I'm coming for ya
我正向你走去,向你走去


Cause all I need
因為,我只需要

Is a beauty and a beat
一位美女和一個節奏

Who can make my life complete
可以完整我的生命的那個人

It's all about you,
你就是焦點

When the music makes you move
當你隨音樂舞動

Baby do it like you do
寶貝,用你的風格


[Nicki Minaj]

In time, ink lines, bitches couldn't get on my incline*
最後,那些八婆根本不是我的對手

World tour, it's mine, ten little letters, on a big sign
我的Pink Friday世界巡迴演唱會,10個字母印在大看板上

Justin Bieber, you know I'mma hit 'em with the either
我要把小賈斯汀給麻醉

Buns out, weiner, but I gotta keep my eye out for Selener*
趁他不醒人事時把他吃了,可是我得小心Selener

Beauty, beauty and the beast*
美女,是美女也是野獸

Beauty from the east, beautiful confessions of the priest*
是東方美女,是牧師唱美麗告解

Beast, beauty from the streets, we don't get deceased
野獸,街頭出身的美女,我們不會止息

Every time a beauty on the beats
每當美女聽到節奏

(Yeah, yeah, yeah, let's go, let's go)
(耶耶耶,來吧,來吧)

Body rock, girl, I wanna feel your body rock
女孩,我想感覺你的身體搖擺


Cause all I need
因為,我只需要

Is a beauty and a beat
一位美女和一個節奏

Who can make my life complete
可以完整我的生命的那個人

It's all about you,
你就是焦點

When the music makes you move
當你隨音樂舞動

Baby do it like you do
寶貝,用你的風格

Cause…
因為



------------------------------------




* 這句的ink line有人說是指她合約簽不完很紅就是了

*「buns out, weiner」這個我儘量翻很含蓄

buns就是屁股嘛,weiner就是男性的XX嘛...

Selener指Selena Gomez,也就是Justin的女友。

* 因為Nicki有兩個人格的角色,一個是Barbie是較女性的個性,

一個是Roman Zolanski,野獸應該是指Roman

* beauty from the east是指因為Nicki在美國東岸紐約的皇后區長大,以及她喜歡東方文化。

beautiful confession可能是指她的歌或rap

沒有留言:

張貼留言